Tehnici pentru a elimina anxietatea din corpul copilului

Un copil anxios poate resimți senzații în diferite părți ale corpului. Iată câteva tehnici care l-ar putea ajuta să se relaxeze, să se simtă în siguranță.

Atunci când anxietatea se manifestă în stomac (fluturi în stomac sau dureri puternice, arsuri) poți lipi palma ta sub buric și să îi ceri copilului să respire adânc, din abdomen, astfel încât mâna să se ridice și să se lase odată cu burta, la fiecare inspirație și expirație. Dacă este un copil mai mare, îl poți învăța pe el să practice tehnica aceasta.

Uneori copiii ”rămân fără voce” când sunt anxioși, vorbesc în șoaptă. Atunci trebuie încurajați să vorbească tare, să țipe, să cânte, să strige după ajutor, deși pentru ei s-ar putea să nu fie atât de ușor să se exprime gălăgios.

Ancorarea în prezent. Ajută-l pe copil să rămână conectat în prezent apelând la toate simțurile lui. Cere-i să spună ce vede, ce aude, ce miroase, ce simte și ce gust are în gură în acest moment.

Mișcarea cu superîncetinitorul ajută la conștientizarea senzațiilor interne. Deplasează-te foarte încet alături de copil, mișcând corpul în toate direcțiile. Apoi treceți la Mișacrea cu superrepezitorul: săriți pe loc și scuturați corpul. Reluați ciclul mișcări foarte încete-mișcări rapide până când copilul se liniștește. Este posibil să terminați râzând, ceea ce este foarte bine.

Atingerile. Atinge copilul, ia-l în brațe și spune-i Ești în siguranță acum, ești iubit, totul este bine. Chiar și copiii mari au nevoie de îmbrățișările părinților pentru că se eliberează oxitocină în corp, poreclită și ”drogul îmbrățișărilor”. Atingerea este foarte importantă pentru securitatea omului și pentru dezvoltarea lui.

Mișcarea corpului ajută să trecem de la agitație la calm. Puteți utiliza Dansul furnicii în pantaloni când copiii își mișcă mâinile și picioarele în toate părțile și își bâțâie corpul ca și cum ar fi gâdilați de o furnică sau Dansul poveștii , în care copiii își imaginează că sunt într-o aventură și imită mișcări precum furișarea, urmărirea unui personaj.

Copiii pot descărca anxietatea desenând portretul fricii lor. Îi ajută să scoată imaginea din cap, dar îi și ancorează în prezent, le antrenează corpul și creativitatea. Cei mari pot scrie în jurnal orice legat de anxietatea lor.